El Consell Executiu ha aprovat un seguit de mesures amb l’objectiu de millorar la comunicació amb la ciutadania i fer-la “més comprensible i entenedora”. D’aquesta manera, el Govern incorpora la “comunicació clara” en tots els continguts o documents administratius adreçats a la ciutadania que emeti la Generalitat o el seu sector públic.

Amb aquest objectiu, ha establert la Guia de la comunicació clara de l’Administració de la Generalitat de Catalunya com a document de suport per al personal públic que elabora continguts de qualsevol naturalesa adreçats a la ciutadania.

L’Executiu també ha aprovat el model de governança de “comunicació clara” a la Generalitat, amb diferents elements organitzatius. Més concretament, hi haurà un comitè director presidit per la persona titular de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana; un grup de treball multidisciplinari integrat per representants de cada departament, i un “referent de llenguatge planer” per a cada departament.

Entre les funcions d’aquests òrgans hi haurà la d’establir les línies de treball; aprovar criteris i actuacions en l’àmbit de la comunicació clara”; impulsar el pla de formació, i promoure la sensibilització i la formació del personal en el seu ús.

El Govern subratlla que, en els últims anys, ha portat a terme diverses actuacions en aquest àmbit, com ara la incorporació en el Decret d’administració digital de 2020 de la comunicació clara com a principi d’actuació i el criteri de l’ús d’un llenguatge planer i comprensible.

En aquesta línia, assenyala que el model d’atenció ciutadana de la Generalitat i el seu sector públic (aprovat pel Govern el passat juliol) porta associats molts reptes, un dels quals és el de la millora de la comunicació amb la ciutadania.

El Govern crea el Comissionat d’Estratègia i Comunicació
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram