Natàlia Garriga i Jordi Ballart, al Parc Audiovisual de Catalunya [foto: Departament de Cultura].

El Govern ha aprovat una transferència de 10 milions d’euros al Parc Audiovisual de Catalunya per a la construcció de dos nous platós, mentre que l’Ajuntament de Terrassa aportarà 3 milions. La previsió és que estiguin operatius a finals de 2026. La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, i l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, han visitat aquest dimecres els espais on s’ubicaran les noves instal·lacions.

L’objectiu de l’ampliació és consolidar el PAC com la segona pota del Catalunya Media City, el hub audiovisual, digital i del videojoc que la Generalitat ha projectat a les Tres Xemeneies de Sant Adrià del Besòs i Badalona. La idea és que els dos espais, ubicats a 30 km de distància, es retroalimentin.

Així doncs, la Nau Turbines, situada als peus de les Tres Xemeneies, acollirà espais de formació, exhibició i innovació, mentre que el Parc Audiovisual continuarà destinat als rodatges amb dos platós nous (el 5 i el 6) que acolliran gravacions nacionals i internacionals.

Créixer per atraure més produccions internacionals

Natàlia Garriga ha destacat la importància de reforçar el PAC amb els dos platós, “una demanda del sector a Catalunya, però també internacionalment”. En aquest sentit, ha apuntat que Catalunya “ja és un espai molt atractiu de localització i de producció internacional”, però que hi faltaven dos espais grans de rodatge com els que es construiran a Terrassa, els quals han de permetre “atraure més rodatges, muscular la pròpia indústria audiovisual i fer coproduccions”.

La consellera de Cultura ha remarcat que “retenir el talent aquí és molt important, però també volem atraure produccions internacionals amb tecnologia avançada i puntera”.

“Avui iniciem i formalitzem aquest gran projecte de país, que ha de consolidar el Parc Audiovisual, millorant la seva competitivitat per atraure noves produccions internacionals, i que es pugui convertir en un gran hub audiovisual, generant llocs de treball i riquesa al territori”, ha destacat Jordi Ballart.

“Per a Terrassa, l’economia del present i del futur passa per l’audiovisual, ja que tenim una llarga tradició, comptem amb centres de formació, amb la universitat, amb centres de recerca i amb el PAC, peces que sumades, fan que la ciutat es pugui posicionar com a un dels pols de l’audiovisual més importants del sud d’Europa”, ha afegit l’alcalde.

Dos platós d’última generació

El Parc Audiovisual amb la recreació dels dos platós projectats [foto: Departament de Cultura].

El plató 5 tindrà una superfície de 2.300 metres quadrats i el plató 6 de 1.500. Les noves instal·lacions es podran destinar a diferents tipus de produccions: des de rodatges de publicitat de pocs dies a gravacions i emissions en directe de programes de televisió amb públic, passant per produccions de ficció de gran format que necessitin romandre durant setmanes o mesos.

La idea és que els dos nous platós puguin funcionar tant de manera independent com compartint part o la totalitat dels espais amb altres instal·lacions del PAC, si les produccions ho requereixen, i que la comunicació entre les diverses àrees sigui fàcil i fluida.

Els dos nous platós es construiran a la parcel·la P3 del Parc Audiovisual, que té una superfície de 6.419 metres quadrats, on també s’hi edificaran espais annexes i aparcament per a les produccions, així com magatzems i tallers per a la construcció de decorats.

Els espais auxiliars s’han projectat a l’edifici de l’antic Hospital del Tòrax, catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local. Així doncs, es reformaran l’ala oest de la planta baixa i la primera planta per donar les màximes facilitats a les produccions. Els serveis auxiliars, que disposaran d’una superfície d’uns 3.300 metres quadrats, acolliran camerinos, sales de maquillatge, perruqueria i vestuari, oficines, sales polivalents per a producció o postproducció, i sala de projecció.

La creació del Catalunya Media City té un pressupost de 136 milions
Aragonès: “El Catalunya Media City permetrà que la indústria digital i audiovisual esdevingui un motor europeu”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram