La Secretaria i la Direcció General de Mitjans de Comunicació de la Generalitat han iniciat un procés de reflexió per tal d’actualitzar les categories dels Premis Nacionals de Comunicació. Per contribuir a aquest procés, s’ha demanat la col·laboració del sector a través d’un qüestionari.

El secretari de Mitjans de Comunicació, Oriol Duran, explica que, en les darreres edicions dels guardons, els membres del jurat havien expressat que caldria revisar les categories dels premis per adaptar-los a la realitat canviant del sector.

“Aquestes demandes van en sintonia amb la voluntat del Govern, i a més creiem que cal actualitzar la fórmula actual dels premis també per dotar-los de més rellevància i que això suposi un reconeixement encara més important”, apunta Duran.

Les principals qüestions que els membres del jurat han exposat en les deliberacions dels darrers anys, són:

  • Els continguts, entitats i fins i tot professionals que es volen premiar són cada vegada més transmèdia, i per tant es fa difícil encaixar-los en categories centrades en els canals de transmissió.
  • La dificultat de diferenciar entre un projecte, la trajectòria d’un professional o un mitjà en tota la seva magnitud.
  • La categoria de publicitat no defineix bé tot el que no és comunicació no periodística, ja que el sector és molt més ampli, i a més de la publicitat inclou el màrqueting, les relacions públiques o la comunicació corporativa, entre d’altres.
  • Els projectes modestos o que es dirigeixen a un públic no generalista, tot i poder tenir molt mèrit, difícilment poden competir amb els més grans per obtenir el guardó.