Davant del comunicat difós a diversos mitjans digitals, l’editor del Grup Comunicació 21, David Centol, ha volgut aclarir que la 15a de treballadors que l’han impulsat són una part de la plantilla, i que les edicions de les diferents publicacions “continuaran sortint amb normalitat”.

L’editor ha lamentat la situació creada, però assegura que s’emmarca dins d’un pla de reestructuració laboral “d’aplicació necessària” per dimensionar l’arquitectura empresarial al “difícil entorn econòmic que tothom pateix”. En aquest sentit, també ha recordat que l’any 2008 el grup ja va patir una “severa” crisi que va poder superar.

Segons explica Centol, la setmana passada “es van pactar els acomiadaments amb els empleats, i es va acordar el marge de fins a un any per liquidar les indemnitzacions, de 45 dies per any treballat”. Segons ha recordat, el 2008 es va produir “un cas similar i es van pagar totes les indemnitzacions, com es farà novament en aquest cas”.

Finalment, el Grup Comunicació 21 recalca que “mai” ha rebut cap subvenció de l’Ajuntament de Barcelona, i que les rebudes de la Generalitat han complert “tots els requisits”, i que per als projectes que s’han atorgat, “tots han estat executats amb escreix”.

“No vull ni puc amagar les dificultats econòmiques que estem patint, i no es podria entendre d’una altra manera en l’entorn econòmic tan hostil. Però com sempre passa en aquests casos, els afectats i acomiadats no s’ho poden prendre bé, cosa que entenc. I jo, com a petit editor, sóc especialment vulnerable a tot tipus d’atac indiscriminat. Vull deixar constància de la meva absoluta capacitat per garantir la continuïtat de les publicacions. Afortunadament, disposo d’un equip de col·laboradors molt estret que em dóna suport”, assegura en un comunicat Centol.

“Estem implantant un projecte editorial molt difícil i singular, i ningú pot pensar que això és un camí de roses. Tothom que ha estat vinculat al grup ha conegut i coneix les dificultats financeres que sempre hem arrossegat. Avui dia, ser empresari de la comunicació local és un camí ple d’obstacles i imponderables”, afegeix.

D’aquesta manera, David Centol vol deixar clara la continuïtat de les 13 capçaleres de proximitat: Línia Vallès (amb 43.000 lectors setmanals), Línia Badalona, Línia Maresme i les 10 de Barcelona (amb 100.000 lectors mensuals), a més dels tres portals digitals temàtics, Comunicació 21, Cultura 21 i Benzina.