La nova publicació editada pel Grup Comunicació 21, dirigida per Ivana Padierna, abasta els municipis del Baix Maresme i està concebuda en clau ciutadana. La capçalera es distingeix de la resta de mitjans de la zona en disposar d’una divisió territorial de la informació, ja que les seccions s’articulen a través dels nou municipis que en formen part.

Així, Línia Maresme es distribueix gratuïtament, tots els dimarts, des d’El Masnou fins a Cabrera, passant per Alella, Teià, Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt i Cabrils. Els 15.000 exemplars setmanals, auditats per OJD, arriben als lectors a través de tota la xarxa dels comerços, centres cívics, biblioteques i ajuntaments del Baix Maresme.

El periòdic vol ser útil al lector contribuint a omplir l’espai mediàtic a la zona, “orfe” de mitjans informatius de referència. L’editor i propietari del Grup Comunicació 21, David Centol, explica que Línia Maresme “neix en un context polític i social excepcional, on la societat civil reclama noves veus que donin una mirada diferent, plural i àmplia dels territoris, en aquest cas del Baix Maresme”.

Línia Maresme és la publicació número 16 del grup i forma part d’un projecte d’expansió que pretén dotar la província de Barcelona d’una xarxa de periòdics gratuïts de proximitat.

Recentment, el Grup Comunicació 21 ha signat un acord amb l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD), el que permetrà certificar els tiratges de totes les edicions de la xarxa. Així doncs, les capçaleres auditades seran els setmanaris Línia Vallès, Línia Badalona i Línia Maresme i les deu edicions mensuals de Línia Barcelona que es distribueixen als districtes de la ciutat (incloent la quinzenal Línia Sants).

La suma d’exemplars que es podran acreditar supera els 420.000 exemplars acumulats mensualment i la certificació oficial permetrà optimitzar la comercialització de les diferents capçaleres. El Grup Comunicació 21 edita la primera xarxa de periòdics gratuïts de proximitat de Catalunya i també està auditada pel Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, que en l’última onada ja va acreditar que una de les capçaleres del grup, Línia Vallès, era el periòdic setmanal, gratuït i de proximitat més llegit de Catalunya.

Les primeres dades de l’OJD es faran públiques a la propera onada del mes de juny.