El Grup Edicions de Premsa Local ha adquirit el portal temàtic El Món de la tele. D’aquesta manera, l’editora de Nació, Diari de Sabadell, Diari de Terrassa o TarragonaDigital continua amb la seva estratègia de creixement amb la creació de comunitats verticals temàtiques.

El portal va ser fundat pel periodista Marc Larroya el gener de 2021 i està enfocat a la cobertura de l’actualitat televisiva i audiovisual, especialment de l’àmbit català.

“És una incorporació que fa temps que perseguíem i de la qual estem especialment contents. En Marc Larroya és un professional extraordinari que en molt poc temps ha estat capaç de crear un producte editorial molt ben enfocat, referent al sector i amb cada vegada més seguidors de l’àmbit professional”, destaca Marc Basté, conseller delegat del Grup Edicions de Premsa Local i nou editor d’El Món de la Tele.

“Aquesta nova adquisició reforça la creació de comunitats verticals temàtiques, que, juntament amb les comunitats locals, són el pal de paller de l’estratègia del grup”, subratlla Basté. Aqueta estratègia es va iniciar amb Criar.cat i va continuar amb Impacte (emergència climàtica) i Next (cultura digital).

Integració plena al grup

Tot i que de moment mantindrà el seu disseny, El Món de la Tele s’integrarà en la plataforma tecnològica del grup amb una estructura administrativa i de negoci comuna. La part comercial també quedarà integrada a l’estructura i es gestionarà des de l’equip comercial de Nació.

Per la seva part, Larroya s’incorporarà a la plantilla del Grup Edicions de Premsa Local com a responsable editorial del vertical i redactor especialista en audiovisual. A més, es mantindran els col·laboradors d’El Món de la Tele.

La integració al grup editor de Nació “suposa una aposta decidida per consolidar un espai fins fa poc orfe a Catalunya i que s’ha demostrat que té un públic molt fidel”, en paraules de Larroya. “Encarem aquesta nova etapa amb molta il·lusió i amb l’objectiu de seguir ajudant a consolidar l’espai comunicatiu en català”, afegeix.

“El Món de la Tele no només mantindrà l’autonomia, sinó que es potenciarà la marca, com ja s’ha fet amb les darreres incorporacions d’edicions locals, TarragonaDigital i Aguaita.cat, perquè som partidaris de reforçar les marques autònomes dins del nostre ecosistema”, puntualitza Marc Basté.

Créixer en audiència generalista

Pel que fa als continguts, la intenció és consolidar el posicionament i el potencial de creixement en audiència generalista, molt centrat en l’ecosistema català de cine i televisió, de manera “seriosa, rigorosa i digne”, i també per desenvolupar nous formats i nous productes, expliquen en un comunicat.

“En paral·lel a l’enfocament generalista, que estarà molt centrat en un periodisme de servei, també volem desenvolupar un producte més expert, especialitzat en la indústria audiovisual catalana, que acompanyi i segueixi de prop el creixement del sector”, apunta Basté.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram