Les dades de la cinquena onada del 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura mostren com TV3 continua liderant l’audiència televisiva a les quatre províncies catalanes, ara amb un 17,4% de quota de pantalla. Tot i que la xifra és dues dècimes inferior a la registrada en l’anterior onada, la cadena pública augmenta la distància respecte a la segona, Telecinco, que aconsegueix un 14,6% de quota i perd quatre dècimes.

Per darrera es situa La 1 amb un 13,1% de share, que tot i perdre dues dècimes (les que va guanyar en l’anterior onada), avança Antena 3, que es queda amb un 12,9% (cinc dècimes menys). A continuació trobem Cuatro amb el 6,8% (perd una dècima) i La Sexta amb el 6,7% (en perd dues).

Després de les sis grans cadenes que emeten a Catalunya, es situaria 8TV amb un 3,1% de quota de pantalla (torna a perdre una dècima), i 642.000 espectadors de mitjana diària (1.000 menys que en l’anterior onada); el Canal 33 amb un 1,9 % (torna a baixar una dècima) i 590.000 espectadors (en perd 24.000), i La 2 amb un 1,8% (es manté) i 492.000 espectadors (en torna a perdre 5.000).

Després trobem Antena.Neox amb un 1,6% de share, que torna a pujar una dècima i una posició, i obté 406.000 espectadors de mitjana (22.000 més). A continuació es situa el Canal 3/24 amb un 1,5% (torna a pujar una dècima), i 17.000 espectadors més, fins als 566.000. Amb el mateix percentatge, 1,5, trobem Clan TVE (puja dues dècimes), que obté 362.000 espectadors (en guanya 43.000), que avança en quota Disney Channel, que es queda amb un 1,4% (una dècima menys) i 384.000 espectadors (17.000 menys).

A continuació es situen Antena.Nova amb un 1,4% (+0,2) i 273.000 espectadors (24.000 més), i Teledeporte amb l’1,1% (+0,1) i 273.000 (13.000 espectadors més).

Si el rànquing el fem per cadenes autonòmiques, aquest el lidera TV3 amb un 69,8% de quota de pantalla (baixa cinc dècimes), seguida de 8TV amb un 12,6% (es manté), el Canal 33 amb un 7,5% (en perd tres), el 3/24 el 5,9% (en guanya cinc), el Super3 amb l’1,7, el ja desaparegut Canal 300 amb un 0,7% (es manté) i IB3 amb un 0,1% (es manté).

Televisions locals i comarcals

Pel que fa a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV seguiria en primer lloc amb 66.000 telespectadors diaris de mitjana (recupera els 3.000 que va perdre en l’anterior onada), seguida de Teletaxi TV, amb 30.000 espectadors (en guanya 2.000) que li pren el segon lloc a Lleida Televisió, que suma 28.000 espectadors (en perd 2.000).

Després trobem 25TV, amb 26.000 espectadors (2.000 més), Canal Taronja amb 12.000 (en perd 1.000) i Televisió de Girona amb 11.000 (en baixa 1.000). A continuació es situen amb 10.000 espectadors Mola TV (+1.000) i m1tv (es manté), i amb 9.000, TV Ripollès (-1.000) i Olot TV (+1.000).

Baixa el consum televisiu

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.844.000 espectadors, 16.000 menys, que són els que havia guanyat en l’anterior onada. La penetració del mitjà entre la població passa del 91,3% al 91.

Pel que fa a les dades de fa un any, augmenta en 34.000 espectadors, però el percentatge de penetració és inferior, ja que el d’aleshores era del 91,6 %. Això és degut a què, segons el padró publicat el febrer del 2010, la població catalana major de 14 anys ha augmentat en 76.163 habitants entre els anys 2008 i 2009.