La 24a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya es presenta com un aparador per conèixer les maneres de generar, difondre i explotar continguts audiovisuals de proximitat adaptades als nous temps. L’esdeveniment tindrà lloc el 14 de juny en diversos espais de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

El MAC 2023 acollirà més d’una vintena de sessions, presentacions i activitats, amb uns 70 ponents i presentadors confirmats.

Entre les sessions, es destaca la de Francisco Asensi, expert en estratègia, innovació i negoci digital, qui parlarà de les noves oportunitats de comercialització i explotació de contingut audiovisual local a l’àmbit digital. La seva ponència ha estat especialment concebuda per al sector de la comunicació de proximitat amb presència al món digital.

Així, Asensi oferirà una sessió especialitzada en identificar les diferents formes d’explotació dels continguts i les dades que generen les plataformes OTT, SVOD i FAST concebudes a través de continguts de proximitat. A més, s’analitzaran models de plataformes similars i s’aprofundirà en totes les possibilitats que es generen a l’hora de potenciar-ne el consum.

Francisco Asensi també s’abordarà l’explotació comercial a partir del comportament dels usuaris i dels continguts ubicats en els diferents formats audiovisuals de proximitat distribuïts a la xarxa i dispositius mòbils.

Mirades nacional i local

Com és habitual en el MAC, també es presentarà l’informe anual del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, que ofereix un retrat de l’estat dels diferents subsectors que conformen el sector de la comunicació al país.

La presentació anirà a càrrec de la vicepresidenta del CAC, Rosa Maria Molló; la cap de l’àrea jurídica, Carme Fita, i el conseller Miquel Miralles. Està previst que també participin en la ponència el president de la Coordinadora de Televisions Públiques Locals de Catalunya, Albert Jordana; el conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local, Marc Melillas, i la presidenta en funcions de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya (FMCLCat), Gemma Peris.

En l’àmbit estrictament de la comunicació de proximitat, Gemma Peris serà l’encarregada de participar en la ponència sobre l’actualització del nou Llibre blanc de la ràdio local, elaborat per la FMCLCat. El document va néixer durant la primera dècada de segle amb l’objectiu d’analitzar la situació de la ràdio local catalana i contribuir a la seva professionalització. Un dels temes que es posarà sobre la taula al MAC serà l’impacte del pòdcast o la intel·ligència artificial en la ràdio de proximitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram