Foto: Helena Travesset / MAC

El Mercat Audiovisual de Catalunya va celebrar la seva 25a edició dimecres a la Roca Umbert Fàbrica de les Arts Granollers amb èxit de participació i l’objectiu complert d’haver-se consolidat com a ens de suport al sector català.

La trobada va comptar amb la participació de 630 persones inscrites vinculades al món de l’audiovisual i de diverses procedències. L’organització explica que el perfil d’assistent al MAC 2024 ha estat “més diversificat que mai” en termes geogràfics i també sectorials.

Així, el públic majoritari ha estat de nou els treballadors del món de la comunicació local, però enguany la participació ha crescut en altres perfils, com els de proveïdors de tecnologia i serveis; professionals autònoms dedicats a la producció; docents; especialistes en el món de l’estríming; professionals del món de l’àudio, i tècnics especialitzats en la gestió de dades i sistemes automatitzats.

La IA, protagonista

Les tecnologies d’intel·ligència artificial han estat un dels grans objectes a tractar en el MAC 2024. Durant la jornada, es van fer diverses ponències dedicades a la seva aplicació pràctica. La conferència sobre l’impacte de la IA en els operadors audiovisuals públics catalans va ser un dels continguts amb més seguiment del certamen.

El programa de conferències també va oferir continguts vinculats a la diversitat en l’audiovisual, l’ús de la llengua catalana i l’auge de les plataformes digitals corporatives, amb el cas concret de Barça One.

Creix l’interès pel pòdcast

Una de les novetats de la 25a edició va ser l’estrena de MAC Àudio, el segell que aixopluga tots els continguts del Mercat vinculats al món sonor, inclosa la Trobada del Podcàsting a Catalunya, que va celebrar la seva quarta edició.

L’esdeveniment, organitzat en col·laboració amb l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, es va saldar amb un èxit de participació després d’ampliar el ventall de temàtiques. Entre d’altres, enguany s’hi va parlar de pòdcasts de ciència-ficció, de productes sonors de divulgació científica i tecnològica, i sobre fenomen creixent dels audiollibres.

El MAC subratlla que un bon termòmetre de l’interès que genera el format en el sector és la “bona rebuda” dels tallers impartits sobre pòdcast informatiu i narratiu, amb la capacitat plena i molta presència de professionals vinculats a mitjans locals de tot el territori.

Triple aniversari

L’acte de tancament del MAC 2024 va celebrar tres aniversaris a la vegada: el centenari de la ràdio a Catalunya, els 25 anys de la Xarxa Audiovisual Local, i el quart de segle del Mercat Audiovisual de Catalunya. En la cloenda es va estrenar un vídeo dels 25 anys del MAC que repassa la seva trajectòria i que inclou imatges històriques del certamen.

Un cop tancada la 25a edició, el Mercat Audiovisual primer continuarà tenint activitat: a través dels projectes en curs del laboratori MAC Lab, i també del MAC+, una versió de tardor que en la seva primera edició estarà dedicada a la sostenibilitat sectorial.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram