La transmissió del Reial Madrid-FC Barcelona de Champions League d’aquest dimecres ha estat l’espai més vist a Catalunya des de que es van començar a mesurar les audiències l’any 1992.

Segons dades de Kantar Media, la transmissió de TV3 del matx va ser vista per 2.558.000 espectadors de mitjana, superant els 2.371.000 que va tenir Telecinco el passat 11 de juliol amb la final del Mundial de Sud-àfrica Holanda-Espanya, i els 2.241.000 telespectadors de la final Barça-Milan de Lliga de Campions del 18 de maig del 1994.

El tercer partit entre blancs i blaugranes d’aquest mes va assolir un 71,3% de quota de pantalla mitja. Al minut de màxima audiència, a les 22.33 h, quan Messi acabava de marcar el segon gol, la transmissió era seguida per 3.079.000 espectadors, amb un 81,6% de share.

La programació de TV3 pel partit, amb més de 6 hores de presència permanent en antena, a partir de les 18.45 i fins a quarts de dues de la matinada, va tenir una audiència total acumulada de 4.212.000 espectadors, una xifra que equival al 60,5% de la població de Catalunya.

La transmissió del Reial Madrid-Barça també va ser força seguida al web esport3.cat, amb més de 50.000 usuaris, que van generar gairebé 400.000 pàgines vistes. Es tracta del pic de visites més important per al portal d’esports de TV3 i de Catalunya Ràdio en una transmissió de futbol fins ara.

Quota diària de rècord

A més, aquest dimecres TV3 va igualar el rècord de la quota d’audiència del dia. En concret, la cadena pública catalana va liderar la jornada amb el 34,5% de quota i 23,6 punts més que la segona, Telecinco, que es va quedar en el 10,9%.

Amb aquest share del 34,5%, TV3 va igualar la que fins ara era la seva millor dada diària, obtinguda el 20 d’agost del 1997, dia en què també va transmetre un partit Barça-Madrid, en aquella ocasió corresponent a la Supercopa d’Espanya.

‘Efectivament’ s’imposa entre les tertúlies

Després del matx, la tertúlia Efectivament va obtenir, emesa conjuntament per TV3 i el canal Esport3 ja passada la mitjanit, va obtenir una mitjana total de 344.000 espectadors i una quota de pantalla del 21,9%.

Les dades superen les obtingudes pels altres dos programes de tertúlia esportiva que en aquells moments s’emetien: Punto pelota, d’Intereconomía, que va assolir el 9,9% de quota, i Futboleros, de Marca TV, que es va quedar en un 3,5%.