Després de l’edició virtual de 2020, el Mercat Audiovisual de Catalunya tornarà a tenir un format presencial, tot i que una bona part de les sessions es podran seguir en streaming. Com ja havíem informat, la 22a edició del MAC se celebrarà el 29 de setembre a la ubicació habitual, la Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers. El programa ha començat a prendre forma, i comptarà amb més d’una trentena de sessions i activitats.

La jornada s’inaugurarà amb un avançament del Catalunya Media City, el hub impulsat per l’Institut Català de les Empreses Culturals i el Clúster Audiovisual de Catalunya. Miquel Rutllant, president del Clúster, informarà de l’última hora amb relació a aquest projecte que vol ser un parc audiovisual i de recerca, un espai creatiu i un pol de formació.

El MAC també acollirà la Primera Trobada del Podcàsting a Catalunya. La iniciativa comptarà amb ponències i taules rodones que prestaran especial atenció a les plataformes de podcàsting i els podcasts periodístics i culturals de producció independent. També s’inclourà una mostra amb presentacions de podcasts a càrrec dels seus creadors.

Per altra banda, en el marc de la Fira MAC, que tornarà a comptar amb espais expositius, es presentarà el primer Banc de Veus de la Ràdio i Televisió de Catalunya. L’objectiu és crear un repositori permanent al qual puguin accedir els professionals interessats a cercar veus destinades a ser utilitzades per mitjans i també productores audiovisuals i publicitàries.

Un bloc temàtic del MAC 2021 serà el programa El periodisme mòbil, on es debatrà sobre el present i el futur d’aquest tipus de narrativa. Alhora, acollirà diversos casos d’estudi i sessions de caràcter tècnic.

Un altre bloc estarà dedicat a La ràdio musical, que a través de diferents taules rodones abordarà els reptes de futur en un ecosistema de plataformes digitals i una major atomització de l’oferta.

En altres sessions del programa, el conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local, Lluís Garriga, exposarà les conclusions per al desenvolupament del pla estratègic de l’ens, i el catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, Emili Prado, presentarà un estudi sobre les plataformes OTT.

El 22è Mercat Audiovisual de Catalunya clourà amb els Premis de Comunicació Local de 2021, i també es lliuraran els de l’any passat, quan es van reactivar els guardons, ja que l’acte d’entrega no es va celebrar per les restriccions a causa de la pandèmia. La convocatòria per presentar candidatures a l’edició d’enguany encara està oberta fins al 31 de juliol.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram