Gairebé el 50% de quioscos i botigues de premsa de l’Associació Professional de Venedors de Premsa de Barcelona i Província han tancat en la darrera dècada. Segons l’entitat, abans del canvi de segle comptaven amb gairebé 800 associats i actualment no arriben als 450. Una davallada que ha estat més pronunciada a l’Àrea Metropolitana de Barcelona que a la capital, on s’ha passat de 440 establiments censats a 338, malgrat només 275 en actiu.

El vicepresident de l’APVPBP, Máximo Frutos, assenyala a l’ACN que la davallada en la venda de diaris i revistes “ha agafat embranzida” en els darrers tres anys a tota la demarcació. A Barcelona, diu, si s’han tancat menys quioscos és pels ingressos de la publicitat que llueixen.

Així, des de fa anys, els establiments han hagut de completar l’oferta amb altres productes, com ara loteria, refrescos o accessoris de mòbil, entre d’altres, cosa que tampoc sembla que pugui garantir la seva continuïtat.

A la incertesa del futur de quioscos i botigues de premsa hi contribueixen les noves condicions econòmiques a la baixa que estableixen distribuïdores i editorials als negocis que es traspassen, les quals dificulten els possibles relleus, segons denuncia Frutos.

En el cas de Barcelona, a més, la llicència municipal obliga a mantenir un 60% de producte editorial, de manera que limita l’oferta d’altres productes.