El diari El País ha aconseguit posar pau al conflicte generat amb els quioscos arran del seu acord de distribució amb Amazon Prime Now, i que havia derivat en un boicot a la capçalera en alguns punts de venda de Madrid.

La setmana passada, el mitjà va tancar un acord amb tres associacions de venedors (COVEPRES, AVECOMA i AVPPM) el qual preveu potenciar i prioritzar el canal tradicional de venda de premsa.

L’acord inclou la posada en marxa de plans de comunicació i publicitat per realçar el paper dels quioscos, així com donar suport a iniciatives sectorials que posin en marxa les associacions de distribució de premsa.

A més, s’ha acordat unir esforços per incrementar el nombre de lectors que van al quiosc, intentant derivar-hi els compradors d’altres canals, com pot ser el cas d’Amazon, segons assenyalen les tres associacions. 

Més concretament, El País es compromet a repartir entre les associacions la comissió habitual que es queden els quiosquers per cada exemplar venut a través d’Amazon Prime Now (aproximadament un 20% de cada diari), segons explica lainformación.com.

A més, s’entregarà una promoció en cada diari que es venguin els diumenges mitjançant el servei d’Amazon, consistent en un descompte del 50% per a cinc exemplars comprats al quiosc de dilluns a divendres. De cara al futur es preveuen altres promocions per a productes no diaris, com les revistes de Prisa.

De moment, l’acord es mantindrà fins a l’octubre, i s’allargarà si dona bon resultat.