La segona onada del 2012 del CEO indica que l’edició en català de La Vanguardia continua com el diari llegit amb més freqüència, ara pel 21,4% dels enquestats (baixa sis dècimes respecte la primera onada). Però en segona posició ja no hi ha l’edició en castellà del diari de Godó, sinó, per primer cop, El Periódico en català, que obté un 13,8% (vuit dècimes més). Tot seguit, ara sí, trobem La Vanguardia en castellà, amb l’11,6% (cau 1,6 punts), i El Periódico en castellà, amb el 9,9% (perd set dècimes).

A continuació es manté El País, escollit per un 8,7% dels enquestats (-0,2), però per darrere hi ha intercanvi de posicions: l’Ara avança amb un 5,1% (+0,9), i El Punt Avui recula amb un 5% (-0,9).

Tot seguit continuen el gratuït 20 Minutos amb el 4,2% (guanya 1,2 punts); el Diari de Tarragona, amb el 2,1% (-0,4); el Segre, amb l’1,9% (-0,5); El Mundo, amb l’1,6% (+0,5); Regió 7, amb l’1,2% (guanya quatre dècimes i dos llocs); el Diari de Girona, amb el 0,9% (-0,2), i el gratuït Què! amb el 0,6% (perd mig punt i tres posicions).