El proper 4 de gener, la revista de cultura i oci deixarà d’encartar-se amb l’Ara i ho farà amb El Periódico, segons han anunciat ambdós mitjans, confirmant la informació avançada per Comunicació 21 a l’octubre. De fet, la col·laboració entre ambdues capçaleres ja es va fer efectiva el passat dissabte, quan el diari va oferir (a un preu de 4,95 euros) una guia de restaurants realitzada per l’equip de Time Out amb informació sobre 700 establiments de Barcelona.

Així, a partir d’ara, Time Out Barcelona seguirà sortint els dimecres als quioscos de manera independent, mentre que els divendres El Periódico oferirà gratuïtament una edició especial de cap de setmana; la revista s’encartarà en català en les dues edicions del diari. Segons destaca al web el seu editor, Eduard Voltas, el canvi de soci permetrà que Time Out multipliqui per sis la seva distribució arribant als 140.000 exemplars setmanals (sumant ambdues edicions).

Web trilingüe

El canvi de soci de Time Out no és l’única novetat que presenta la publicació. El portal de la revista es renovarà de cap a peus: “Serà més àgil en la gestió i presentació de continguts, molt més amable per als lectors, disposarà d’un motor de cerca més potent i sofisticat, i incorporarà noves seccions i una variada oferta de blogs”, explica Voltas. La navegació, a més, estarà disponible en tres llengües: català, castellà i anglès. L’objectiu és “esdevenir el web global de referència” de Barcelona.

A més, TimeOut.cat estrenarà un nou servei de venda d’entrades en línia i reserva de restaurants, el qual anirà implementant progressivament durant la primera meitat del 2013. Aquesta novetat també estarà disponible en les aplicacions mòbils, que a finals del 2013 seran en català, castellà i anglès tant per a iPhone com per a Android.

La marca Time Out va arribar a Catalunya el gener del 2008 de la mà del grup Cultura 03 –fins al juny accionista de l’Ara–, però abans de l’estiu es va vendre la llicència a Edita 80+4 Publicacions, empresa d’Eduard Voltas, cofundador i primer director de Sàpiens i exsecretari general de Cultura de la Generalitat.

Play, el nou suplement de l’Ara

Per substituir el buit deixat per Time Out, el diari Ara endegarà un nou suplement de cultura i oci que també encartarà els divendres, el qual debutarà el 4 de gener. Amb el nom de Play, l’objectiu de la nova publicació és oferir un “rastreig” del què està passant perquè “d’una llambregada” el lector esculli la manera de distreure’s dins i fora de casa.

Més concretament, Play vol esdevenir una “agenda a mida, amb una mirada selectiva i entenedora” perquè els usuaris puguin “guanyar temps” en la tria dels plans de lleure. Segons el diari, el nou suplement serà “interactiu” i “viu” al web.