L’1 de juliol naixerà La Fera, una fàbrica de creació digital que vol impulsar projectes audiovisuals en català per enfortir-los i fer-los créixer, generant oportunitats per a creadors de contingut, streamers i pòdcasts.

L’objectiu és aglutinar, protegir i connectar creadors i promoure un ecosistema de continguts digitals de qualitat, en català, i per a nous públics, tant dels Països Catalans com d’arreu del món.

“Volem dotar el panorama de més oportunitats, públic i interès comercial per tal d’enfortir els projectes en català i fer-los més sostenibles”, expliquen els impulsors. “Hi ha una gran quantitat de creadors de plataforma en català, però sovint el seu projecte no aconsegueix el suport necessari ni les oportunitats suficients per ser autosuficient”, argumenten al respecte.

La Fera es presenta com un projecte sense ànim de lucre impulsat per un grup de persones preocupades pel futur de la llengua, i compta amb el suport de la Fundació .cat i Òmnium Cultural.

Concurs Embrió endegat

Com a aperitiu al seu naixement, La Fera ja ha posat en marxa una primera iniciativa, el Programa Embrió. Es tracta d’un concurs-llançadora per impulsar projectes amb potencial en les següents categories: pòdcasts, streamers i creadors.

Els premis per a cadascun dels guanyadors són un acompanyament durant el proper curs amb assessorament tècnic, creatiu i comercial, a més d’una dotació econòmica de 2.000 euros.

El termini per inscriure-s’hi finalitza el 10 de juny. Els projectes guanyadors es donaran a conèixer l’1 de juliol, quan naixerà oficialment La Fera i s’explicarà més detalladament la seva activitat.

Els objectius del Programa Embrió són aconseguir que els tres projectes guanyadors puguin consolidar-se i professionalitzar-se, arribar a nous públics, i obtenir recursos propis suficients com per esdevenir sostenibles.

A més dels tres guanyadors, hi haurà una menció de Ràdio Primavera Sound, que escollirà un projecte perquè formi part de la seva graella de la propera temporada.