Hermes Comunicacions ha tancat el 2015 amb un benefici de 129.000 euros abans d’impostos, una reducció de 58,3% respecte els 309.150 euros positius assolits l’exercici anterior. D’aquesta manera, l’editora d’El Punt Avui porta quatre anys seguits de beneficis després d’encadenar-ne quatre tancant amb pèrdues.

El resultat econòmic és producte d’una reducció tant dels ingressos com de les despeses. En concret, l’any passat Hermes va registrar uns ingressos de 18,3 milions d’euros (el 2014 van ser 18,7) i unes despeses de 18,1 milions (18,3 l’exercici anterior).

La junta general d’accionistes va aprovar la setmana passada el balanç i els números consolidats corresponents a 2015. En la presentació de l’informe de gestió, el conseller delegat, Joan Vall Clara, va assenyalar que, vuit anys després de començar la crisi, al sector no hi ha alegries i continua la important caiguda en la difusió, sobretot en quiosc. Amb tot, va valorar molt positivament el creixement de la publicitat local, cosa que, per a Hermes, referma la seva política d’apostar per les edicions de proximitat.

Quatre noves edicions territorials

“Tenim projecte i l’hem d’acabar de desenvolupar d’aquí a finals d’any”, va manifestar en la junta el president d’Hermes, Joaquim Vidal, en referència a l’objectiu de culminar la primera etapa d’expansió territorial a partir del diari nacional per edicions.

Actualment, El Punt Avui compta amb sis edicions –Comarques Gironines, Barcelona, Camp i Ebre, Lleida, Maresme i Catalunya Central– i estudia la idoneïtat de treure’n quatre més: Baix Llobregat, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Penedès, les quals completarien un mapa de deu edicions a Catalunya repartides en una “proporció raonable” d’habitants.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram