El proper 31 de març, Nielsen Online deixarà de realitzar el mesurament digital a diferents països europeus, entre ells Espanya, on tancarà la seva divisió. La decisió no afectarà el rànquing mensual de mitjans digitals en català de l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals que realitzaven conjuntament OJD Interactiva i Nielsen.

Segons han confirmat fonts de l’ACPG a Comunicació 21, el rànquing el seguirà fent OJD en col·laboració amb una altra empresa, encara per determinar.

En principi, a Europa, Nielsen només continuarà realitzant la tasca de mesurament al Regne Unit, Alemanya i Itàlia, segons informa EcoTeuve.es. El tancament a l’Estat suposarà l’acomiadament de la vintena de treballadors.

Malgrat que comScore es va imposar en el concurs d’IAB Spain i AIMC per implantar un nou sistema de mesurament digital, des de la divisió a Espanya de Nielsen no s’entén la decisió de tancar-la, ja que es tenia la percepció que s’estava fent una bona tasca tot i les circumstàncies, segons informa EcoTeuve.