La crisi va provocar que El Temps deixés temporalment els quioscos i només es distribuís via subscripció. Cinc mesos després, el setmanari ha tornat al carrer coincidint amb l’inici d’una nova etapa comandada pel periodista Vicent Sanchis, el nou director general, que serà l’encarregat de pilotar la renovació de la publicació.

Segons Sanchis, amb la tornada als quioscos es recupera “l’espai vital” del setmanari i comença “de debò” una nova etapa per consolidar el setmanari, la qual afirma que té assegurat “els seus mínims” gràcies a les subscripcions.

Objectiu: aconseguir 2 milions d’euros

La nova etapa d’El Temps també implica un canvi d’editora, on Espai de Comunicació substituirà Edicions del País Valencià, que s’acompanya amb una ampliació de capital oberta a lectors i entitats que vulguin formar part del nou projecte. L’objectiu és assolir dos milions d’euros fins al juny del 2013 malgrat la dificultat de la fita, segons reconeixia Eliseu Climent al diari Ara.

La transició fins que es constitueixi el nou accionariat estarà pilotat per un equip assessor format per Climent i per Joan B. Casas, degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya. A banda, s’ha constituït un consell editorial format per Joan Francesc Mira, Magda Oranich, Joan Manuel Tresserras, Salvador Cardús, Josep Vicent Boira i Ramon Folch.

Entre els primers accionistes de l’empresa hi ha l’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol; els periodistes Miquel Calçada i Mònica Terribas; el president de la Borsa de Barcelona, Joan Hortalà; la Universitat d’Alacant; l’Institut d’Estudis Catalans; la Cambra de Comerç de Tortosa; el president de l’Institut d’Economia Villalonga, Antoni Serra Ramoneda; el director general de Televisió d’Andorra, Francesc Robert; el president de la Unió Patronal UPEGG de Perpinyà, Jacques Font; el president del Cercle d’Economia de Mallorca, Alexandre Forcades; i el president de l’Associació Empresarial Hotelera de Benidorm, Antoni Mayor.