Els dies 29 i 30 d’abril torna el festival d’innovació en comunicació i new media Sitges Next. Enguany duu com a lema Awarding the clichés of the future, today i es presenta amb diverses novetats respecte l’edició pilot de l’any passat, pensada per fer boca i marcar la línia a desenvolupar.

La principal novetat d’aquest any és la posada en marxa d’un concurs de campanyes de comunicació amb set guardons: Gran Premi Sitges Next (a la campanya o projecte més innovador), Estratègia i creativitat, Continguts, Data i tecnologia, New media, What’s Next i Talent. Les categories estan formades per diferents subcategories (en total són 25) per tal de segmentar el concurs en funció dels continguts de les campanyes o les seves adaptacions i processos.

Les campanyes s’han d’haver exhibit durant l’any 2015 en qualsevol tipus de suport, i el termini per presentar candidatures finalitza el 14 d’abril. El preu per participar és de 75 euros per peça.

Els premis del Sitges Next recullen la filosofia que identifica el festival com a plataforma de presentació i exposició dels treballs innovadors en l’àmbit de la comunicació, tant en el terreny de les idees i el missatge com en les formes, les estratègies i els processos per a comunicar-los.

Programa a càrrec de ‘Generació digital’

L’altra novetat d’aquest any és que la programació està elaborada per l’equip de Generació digital, l’espai de tecnologia, oci i cultura digital de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Enguany, com l’any passat, estarà format per vuit conferències i dos workshops.

Els primers noms confirmats són el de Juan de Dios Llamas, director d’intel·ligència digital de l’agència JWT, que oferirà la ponència Com sobreviure al Big Data, i el de Gem Romero, director de planificació estratègica de LOLA MullenLowe, qui oferirà el taller L’ètica com a avantatge competitiu en la publicitat.

Sitges Next va néixer l’any passat amb l’objectiu d’esdevenir un punt de trobada i estímul de les noves tendències en les indústries creatives, enfocat tant als professionals del sector i als talents emergents com als aficionats a la comunicació i la nova societat de mitjans, a més de cobrir el buit existent a Catalunya quant a festivals de publicitat, aprofitant la infraestructura del Festival Internacional de Cinema de Catalunya.

El certamen està organitzat per l’Ajuntament de Sitges i compta amb un consell assessor integrat per l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l’Associació Empresarial de Publicitat, la Mobile World Capital i la Facultat Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals com a empresa associada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram