El canal Super3 i Catalunya Ràdio han arribat a un acord amb el Departament d’Educació per promoure continguts que puguin contribuir a l’aprenentatge dels alumnes a través de diferents espais.

Per una banda, el Super3 proposa a centres educatius, docents i famílies programes com Una mà de contes, Dinàmiks, InfoK, Manduka o Fish&Chips. A més, el canal estrena el format digital Avui aprenem, peces curtes divulgatives sobre qüestions relacionades amb la ciència, els animals, la música o la història, entre altres matèries.

Aquests continguts compten amb el suport d’Educació i estan alineades amb les orientacions i activitats adreçades a tot l’alumnat que dimecres va publicar a la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC).

Aquestes propostes s’afegeixen a la programació especial que el canal està oferint amb continguts divulgatius i accions de participació per acompanyar els súpers que són a casa confinats.

Per la seva banda, Catalunya Ràdio es farà ressò en la programació excepcional d’aquests dies dels continguts pedagògics que el Departament d’Educació posa a l’abast de la CCMA i farà divulgació de les eines i accions telemàtiques adreçades als alumnes. Aquests continguts es divulgaran a través del web i l’aplicació de Catalunya Ràdio i iCat. A més, a través de les xarxes s’oferiran propostes específiques dels espais Adolescents iCat i iCat Kids. Si la situació d’excepcionalitat s’allargués, es contempla que es puguin emetre per l’antena d’iCat.

D’aquesta manera, la ràdio pública es posa al servei de la comunitat educativa per evitar la bretxa digital entre els alumnes que no tenen connectivitat a casa amb ordinador, però que en canvi sí que disposen de telèfon mòbil i escolten la ràdio en FM.

L’objectiu del Departament d’Educació amb aquesta col·laboració és que els nous continguts audiovisuals, que se sumaran a les propostes dels centres educatius, puguin reforçar el desenvolupament de l’autonomia personal, generar motivació i curiositat a tot l’alumnat, i que també siguin significatius per al seu aprenentatge.

Les propostes són diverses, contemplant diferents nivells de desenvolupament de capacitats i competències, com ara la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques, etc., així com activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram