La manca d’oportunitats laborals en el periodisme a causa de la crisi que travessen els mitjans ha provocat que l’autoocupació hagi incrementat considerablement en el sector. Davant d’aquesta creixent realitat i el nou ecosistema comunicatiu, el TecnoCampus de Mataró posa en marxa el curs que ve un nou Postgrau en Periodisme Digital i Emprenedor. Els seus impulsors són Saül Gordillo, cap de continguts digitals d’El Periódico; la productora Clack, i Data’n’Press.

“El que volem, en definitiva, és trencar una dicotomia tradicional en les empreses periodístiques segons la qual el que crea els continguts, el periodista, viu totalment al marge de la part empresarial, de la gestió”, va explicar aquest dilluns el director del postgrau, Saül Gordillo, durant la seva presentació.

El postgrau s’iniciarà el proper octubre i finalitzarà el juny de 2015, i el preu és de 2.950 euros. L’objectiu dels estudis és formar recent llicenciats o periodistes amb experiència per ajudar-los a trobar nínxols comunicatius, desenvolupar un model de negoci rendible i gestionar les seves pròpies empreses, des de la producció de continguts fins a la gestió comptable, comercial i estratègica.

El curs, de modalitat semipresencial, s’estructura en cinc mòduls: periodisme digital; noves narratives periodístiques; creació i gestió d’empreses; emprenedoria periodística, i el treball final, que consisteix en la creació d’un pla d’empresa i els primers continguts. Els millors treballs podran accedir gratuïtament al programa de preincubació empresarial del TecnoCampus, que té una durada de nou mesos.