Publireportatges, telepromocions, patrocinis i microespais publicitaris propis també s’han de considerar anuncis de publicitat i, per tant, estar inclosos dins del límit màxim de 12 minuts per hora. Així ho ha dictaminat el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), que ha condemnat Espanya per permetre que es programin els conceptes publicitaris esmentats al marge dels 12 minuts, per la qual cosa les cadenes de televisió emeten molta més publicitat de la permesa.

La sentència del tribunal europeu recorda que la directiva de televisió europea té com un dels seus principals objectius la protecció dels consumidors davant de la publicitat excessiva, i que “qualsevol tipus de publicitat televisiva emesa entre programes o durant els intermedis constitueix un anunci publicitari”.

La sentència del Tribunal dóna la raó a la Comissió Europea, que el 2005 va analitzar la programació estatal i va observar que s’hi permetien “noves formes de publicitat televisiva” que feien superar els 12 minuts establerts. El Govern espanyol argumentava que publireportatges, telepromocions, patrocinis i microespais encaixaven en el concepte d’anuncis publicitaris.

L’Associació d’Usuaris de la Comunicació (AUC) ha celebrat la sentència recordant que ja havia advertit el 2005 la “mala aplicació” de la normativa que en va fer el Ministeri d’Indústria. Ara, l’AUC demana que es tingui en compte aquesta experiència per evitar casos similars en el marc de la nova Llei General de la Comunicació Audiovisual, i que s’acabi fent una lectura “massa laxa” de la normativa que porti a incomplir-la.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram