El passat 18 de desembre, el TV3 a la carta va fer deu anys de la seva posada en marxa. Durant aqueta dècada, el servei ha anat evolucionant en diversos aspectes, incorporant noves funcionalitats i creant versions adaptades a diferents dispositius: mòbils, tauletes, televisors connectats i consoles de videojocs.

En el moment de l’estrena, el servei TV3 a la carta tenia disponibles 3.000 vídeos i cada setmana se n’hi afegien 500 de nous a partir de la producció diària i la recuperació de continguts de l’arxiu audiovisual de Televisió de Catalunya. També permetia veure les emissions en directe de TV3, 33/K3, 3/24 i TVCi, i es podia accedir al servei de manera gratuïta o bé a través d’una subscripció de pagament per veure els vídeos amb una millor qualitat d’imatge.

L’última de les innovacions va arribar al novembre amb la posada en marxa del nou portal de TV3 i Catalunya Ràdio, que ofereix en obert un sistema d’accés als continguts a la carta a través de la graella de programació. Aquest sistema parteix de l’anàlisi del comportament de les audiències a la xarxa, els quals relacionen estretament el consum de vídeos i àudios amb l’emissió, sobretot durant les 24 hores posteriors a l’emissió del programa. Així, els usuaris poden navegar per les graelles de programació de tots els ca­nals de TVC, fins a nou dies enrere en el temps, i des d’allà veure tots els continguts diponibles per internet.

Actualment, el TV3 a la carta compta al mes amb 1.350 milions d’usuaris únics; 5.750 milions de visualitzacions, i 1.339.718 hores. En total, el servei té més de 163.000 vídeos pujats.

Al llarg d’aquests 10 anys d’història, el TV3 a la carta ha distingit amb diversos guardons, entre els quals el Premi Promax (2005), el Premi Laus (2005 i 2010), el guardó al millor projecte digital per a IAB Spain; el premi a l’excel·lència del New Media Institute (2011) i el Premi D’Or als Lovie Awards de l’Acadèmia de les Arts i Ciències Digitals (2011).