La setmana passada, eldiario.es va estrenar una secció d’esports amb tres eixos principals: l’aposta per tot tipus de modalitats esportives; un tractament informatiu diferenciat, i l’ús de fonts exclusives. L’objectiu de la nova secció és oferir informacions de qualitat evitant els “principals vicis” del sector, entre ells la invisibilització de les dones.

“La raó per la qual hem decidit obrir aquesta secció té a veure amb mantenir el nostre creixement i tenir així més recursos que dedicar a allò que realment ens interessa, que és el periodisme que es dedica a demanar comptes al poder, més que la informació sobre oci, entreteniment o competició esportiva”, justifica el director d’eldiario.es, Ignacio Escolar.

En resposta a un lector, Escolar explica un canvi d’estratègia amb l’obertura a altres seccions: “Necessitem augmentar la nostra audiència per així tenir més ingressos publicitaris amb els quals dedicar més mitjans al periodisme compromès i d’investigació”, argumenta.

El director d’eldiario.es destaca que aquest va néixer com un mitjà petit i especialitzat i que s’està convertint en un de generalista: “Crec que és bo, perquè així som capaços d’arribar a més lectors i tenir un major impacte en la societat”.

En aquest sentit, Escolar no amaga les seves aspiracions: “Volem convertir-nos en el diari més llegit i influent a Espanya. I volem aconseguir-ho sent un mitjà tan independent com ho som avui, un diari que segueixi en mans d’un grup de periodistes, no de grans empreses amb interessos molt llunyans als dels lectors”. Segons ell, per fer-ho possible és “inevitable” que s’hagin d’obrir a “altres mons”, però sense perdre la seva “essència”.