La junta general d’accionistes de Prisa celebrada aquest dimarts va avalar els canvis implementats al llarg de 2021, la nova estratègia del grup i la gestió del consell d’administració, amb un suport del 99,9%.

Entre d’altres, els accionistes van donar el vistiplau l’augment del capital social mitjançant la compensació de crèdits com a part del procés de refinançament aprovat recentment. També es van aprovar els comptes de 2021, la nova política de remuneracions dels consellers per als propers tres exercicis, i les modificacions en el reglament del consell.

Oughourlian es compromet a reduir el deute

En la junta, el president de Prisa, Joseph Oughourlian, va assenyalar que el 2021 es va realitzar “el canvi més significatiu en la història” del grup per fer front al moment crític en què es trobava a principis d’any, quan va assumir el càrrec, tant per la crisi econòmica com per la seva situació financera.

“Era obligat abordar una reestructuració total que col·loqués Prisa en la millor de les posicions per liderar la necessària transformació del sector dels negocis en els quals operem”, va defensar Oughourlian.

En la seva intervenció, el president de Prisa va fer especial èmfasi en la situació financera: “Que hàgim refinançat no significa que el nostre deute no segueixi sent elevat”, va admetre. “Els asseguro que tenen tot el meu compromís i el del consell per reduir el deute els propers anys. Estem mirant totes les opcions i possibilitats perquè tenim l’objectiu de sortir del cicle negatiu d’endeutament que ha llastat aquesta companyia durant anys. L’ha perjudicat i ha condicionat la seva estratègia”, va apuntar.

Núñez presumeix d’actius

Per la seva part, el president executiu de Prisa Media, Carlos Núñez, va repassar els canvis realitzats entre l’any passat i el primer semestre de l’actual en el marc del pla estratègic 2022-2025. Una remodelació que ha estat acompanyada “d’una millora substancial dels resultats financers de l’àrea, malgrat la magnitud dels canvis que hem emprès durant el 2021 i malgrat que la recuperació macroeconòmica respecte al 2020 ha estat menor de l’esperada”, va dir.

Durant la seva intervenció, Núñez va al·ludir als “temps de transformació contínua i complexa” que viuen els mitjans de comunicació, però va subratllar que la companyia es troba “en el bon camí”. En aquesta línia, va defensar que Prisa té “els millors actius: les millors marques, els millors equips, els mercats on créixer, i amb això, l’escala suficient per tenir èxit a l’àmbit digital, nacional i global”.