L’Associació Espanyola d’Anunciants (AEA) ha obert un període de vigilància de tres mesos sobre les condicions d’execució de la integració entre Telecinco i Cuatro en matèria de publicitat, per tal de descartar que el nou conglomerat audiovisual operi en el mercat publicitari amb abús de posició de domini.

El termini d’aquesta fiscalització va començar el passat 13 de gener, dia en què la divisió publicitària de Telecinco, Publiespaña, va presentar a la Comissió de Mitjans els compromisos publicitaris de la seva fusió.

“Si el mes de març deduïm que s’han incomplert aquests compromisos, actuarem en conseqüència”, va afirmar el portaveu de l’entitat espanyola que agrupa els anunciants. Telecinco es va comprometre a no vendre mitjançant un mateix paquet comercial la publicitat dels dos canals de televisió en obert de més audiència que gestiona, és a dir, Telecinco i Cuatro, i tampoc desenvolupar polítiques de venda vinculada als anunciants del seus diferents paquets comercials.

La FORTA, també en alerta

La directora general de Telemadrid, Isabel Linares, va anunciar que la FORTA estudia si l’aliança entre Telecinco i Cuatro s’està materialitzant mitjançant un abús de la seva posició de domini en el tracte que està tenint amb els anunciants. Linares adverteix que estan exigint als anunciants unes pràctiques que poden ser abusives. L’AEA entén la preocupació de Telemadrid o de qualsevol altre agent del mercat publicitari davant l’actuació del nou conglomerat audiovisual en el mercat publicitari.