Els panelistes de l’estudi Zenthinela (directius d’empreses anunciants mitjanes i grans) pronostiquen que el 2017 hi haurà un increment de la inversió publicitària en mitjans de comunicació del 5%, quatre dècimes més que el vaticini de l’octubre. El motiu de l’augment d’optimisme en la predicció és que en els darrers mesos s’ha produït una reactivació del mercat publicitari.

Pel que fa al 2016, els panelistes preveuen que es tanqui amb un increment de la inversió publicitària del 4,3%, sis dècimes menys que el pronòstic fet fa un any.

Com és habitual, els auguris per al 2017 segueixen deixant fora del creixement els mitjans impresos. En concret, l’estudi vaticina un augment del 5,3% en la televisió generalista (tres dècimes més que la previsió de tancament per al 2016), del 6,6% en la televisió de pagament (+0,4), del 3,3% en ràdio (+0,9), del 9,8% a internet (el mateix percentatge) i del 13,6% en mòbils (repetiria resultat).

Respecte a les caigudes, serien del 2% per als diaris (una millora d’1,7 punts respecte la previsió per al 2016), del 3,4% per a les revistes (1,2 punts més) i també del 3,4% per als suplements (una millora de 3,6 punts). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram