La davallada continua. El grup Mediaset España ha tancat els nou primers mesos de l’any amb uns beneficis nets de 40,73 milions d’euros, un 60,2% menys que durant el mateix període del 2011. Pel que fa als beneficis d’explotació, són de 27,69 milions, un 76,9% menys que fa un any.

A més, els beneficis abans d’impostos (EBITDA) són de 40,59 milions d’euros, un 69,1% menys que els nou primers mesos del 2011, mentre que el resultat net d’explotació (EBIT) és de 27,69 milions, xifra que representa una caiguda del 76,9%.

Augment de la quota de mercat tot i caure els ingressos

Durant els tres primers trimestres del 2012, Mediaset ha obtingut uns ingressos nets de 629,81 milions d’euros, un 13,9% menys que el mateix període de l’any passat, quan en va facturar 731,62. En el capítol d’ingressos publicitaris bruts, 605,40 milions provenen dels seus dos múltiplexs (un 14,3% menys), i 26,85 milions (un 13,2% més que fa un any) d’altres suports com la televisió de pagament, internet o el teletext.

Tot i la davallada publicitària, Mediaset ha incrementat el lideratge en el mercat, amb una quota del 45,4% en els primers nou mesos, 1,9 punts més que el 2011.

Finalment, el grup de comunicació presenta una posició financera de 39,49 milions d’euros positius, un 43,3% més que els 26,45 milions que tenia a principis d’any.