Durant l’any 2010, els cinc principals grups de comunicació de l’Estat (Prisa, Telecinco, Antena 3, Vocento i Unidad Editorial) van captar uns ingressos publicitaris de 3.029 milions d’euros, un 13,5% més que en l’anterior exercici. La xifra representa el 58,6% dels 5.168 milions d’euros invertits, segons l’estudi i2p que realitzen Arce Media i Media Hotline.

La quota dels cinc grups és un 6,2% superior a la del 2009. Aleshores van obtenir 2.669 milions d’euros, un 52,4% de la inversió total.

El creixement del 2010, en gran part és a causa de l’increment de la quota de Telecinco i Antena 3, que han guanyat 5,8 punts gràcies a un augment del 24,5% de la seva xifra d’inversió conjunta.

  2007 2008 2009 2010
Total inversió 7.584 6.558 5.096 5.168
         
Prisa 1.122 1.067 899 927
Vocento 421 351 275 265
Unidad Editorial 281 269 199 223
Total grups multimèdia 1.825 1.687 1.373 1.415
Quota (%) 23,6 25,4 26,9 27,4
         
Antena 3 TV 935 784 677 779
Telecinco 1.052 935 619 835
Total grups audiovisuals 1.987 1.719 1.296 1.614
Quota (%) 26,2 26,2 25,4 31,2
         
Total grups 3.812 3.406 2.669 3.029
Quota (%) 50,3 51,9 52,4 58,6

 

Font: DigiMedios