Durant l’any 2010, els cinc principals grups de comunicació de l’Estat (Prisa, Telecinco, Antena 3, Vocento i Unidad Editorial) van captar uns ingressos publicitaris de 3.029 milions d’euros, un 13,5% més que en l’anterior exercici. La xifra representa el 58,6% dels 5.168 milions d’euros invertits, segons l’estudi i2p que realitzen Arce Media i Media Hotline.
La quota dels cinc grups és un 6,2% superior a la del 2009. Aleshores van obtenir 2.669 milions d’euros, un 52,4% de la inversió total.
El creixement del 2010, en gran part és a causa de l’increment de la quota de Telecinco i Antena 3, que han guanyat 5,8 punts gràcies a un augment del 24,5% de la seva xifra d’inversió conjunta.
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | |
Total inversió | 7.584 | 6.558 | 5.096 | 5.168 |
Prisa | 1.122 | 1.067 | 899 | 927 |
Vocento | 421 | 351 | 275 | 265 |
Unidad Editorial | 281 | 269 | 199 | 223 |
Total grups multimèdia | 1.825 | 1.687 | 1.373 | 1.415 |
Quota (%) | 23,6 | 25,4 | 26,9 | 27,4 |
Antena 3 TV | 935 | 784 | 677 | 779 |
Telecinco | 1.052 | 935 | 619 | 835 |
Total grups audiovisuals | 1.987 | 1.719 | 1.296 | 1.614 |
Quota (%) | 26,2 | 26,2 | 25,4 | 31,2 |
Total grups | 3.812 | 3.406 | 2.669 | 3.029 |
Quota (%) | 50,3 | 51,9 | 52,4 | 58,6 |
Font: DigiMedios