Les audiències dels diaris en paper continuen caient. En la segona onada del 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya, la premsa diària registra 2.050.000 lectors, 55.000 menys que en l’anterior onada, i una reducció de 182.000 lectors respecte les dades de fa un any, el que suposa una caiguda del 8,15%. Així, la penetració dels diaris impresos entre la població catalana ha passat del 33,6% de l’onada passada al 32,7% actual, el que implica una davallada de 3,5 punts en comparació amb el 36,2% obtingut el juliol de 2013.

En aquesta nova remesa de dades, La Vanguardia registra 670.000 lectors de mitjana diària*, 4.000 menys que en la primera onada, però tot i així es distancia d’El Periódico, que en perd 24.000 fins quedar-se en 517.000.

Per darrere trobem El País, amb 158.000 lectors (-11.000); El Punt Avui, amb 151.000 (+3.000), i l’Ara, amb 121.000 lectors (+26.000), que avança el Segre, amb 93.000 (-6.000). Tot seguit hi ha el Diari de Tarragona amb 79.000 lectors (-15.000); Diari de Girona, amb 44.000 (-5.000); El Mundo, amb 42.000 (-3.000); Regió 7, amb 36.000 (-6.000); Expansión, amb 24.000 (-2.000), i La Razón, amb 18.000 (es manté), mentre que l’ABC queda fora del rànquing (a l’abril va registrar 12.000 lectors).

Per demarcacions, a la de de Barcelona els tres primers llocs són els mateixos que per a tota Catalunya: La Vanguardia (532.000), El Periódico (433.000) i El País (131.000). En canvi, a Girona el diari més llegit continua sent El Punt Avui (83.000), seguit de La Vanguardia (55.000) i el Diari de Girona (44.000); a Lleida, el Segre (93.000), La Vanguardia (28.000) i El Periódico (17.000); i a Tarragona, el Diari de Tarragona (79.000), La Vanguardia (56.000) i El Periódico (31.000).

Quant als diaris gratuïts en el conjunt del país, 20 Minutos obté 230.000 lectors (es manté respecte l’anterior onada, quan en va perdre 49.000); el Diari Més Tarragona-Reus-Costa Daurada marca 69.000 lectors (el mateix resultat que a l’abril), i el Bon Dia de Lleida n’obté 7.000 (+1.000).

Finalment, els esportius continuen liderats per Mundo Deportivo amb 376.000 lectors (-6.000), seguit de l’Sport, amb 284.000 (-34.000); Marca, amb 180.000 (-29.000), i As, amb 112.000 (-11.000).

*Les dades que oferim corresponen a les audiències acumulades del període octubre 2013-maig 2014. Per això podrien no coincidir amb les que ofereixin altres mitjans, que potser només donen les audiències de la segona onada, corresponent al període del 2 d’abril al 17 de juny.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram