Les audiències dels diaris en paper continuen caient en paral·lel a l’increment de les audiències dels mitjans digitals. En la primera onada del 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya, la premsa diària registra 2.105.000 lectors, 65.000 menys que en l’anterior onada, i una reducció de 247.000 lectors respecte fa un any, el que suposa una caiguda del 10,5%. Així, la penetració dels diaris impresos entre la població catalana ha passat del 35,2% de l’onada passada al 33,6% actual, el que implica una davallada de 4,5 punts en comparació amb el 38,1% obtingut fa un any.

En aquesta nova remesa de dades, La Vanguardia obté 674.000 lectors de mitjana diària (56.000 menys que en la tercera onada), mentre que El Periódico retalla distàncies, tot i perdre 8.000 lectors, quedant-se amb 541.000.

Per darrere trobem El País, amb 169.000 lectors (-21.000); El Punt Avui, amb 148.000 (+4.000), i el Segre, que guanya dues posicions amb 99.000 (+3.000). Tot seguit hi ha l’Ara, amb 95.000 lectors (-2.000); el Diari de Tarragona, que perd dos llocs amb 94.000 (-10.000), i Diari de Girona, que amb 49.000 (+6.000) avança El Mundo, amb 45.000 (-7.000).

Finalment hi ha Regió 7, amb 42.000 lectors (+4.000); Expansión, amb 26.000 (-3.000); La Razón, amb 18.000 (-5.000), i ABC, amb 12.000 (sense dades de l’anterior onada).

A la demarcació de Barcelona, els tres primers llocs són els mateixos que per a tota Catalunya: La Vanguardia (520.000), El Periódico (451.000) i El País (130.000). En canvi, a Girona el diari més llegit continua sent El Punt Avui (85.000), seguit de La Vanguardia (59.000) i el Diari de Girona (49.000); a Lleida, el Segre (99.000), La Vanguardia (33.000) i El Periódico (17.000); i a Tarragona, el Diari de Tarragona (94.000), La Vanguardia (62.000) i El Periódico (37.000).

Quant als diaris gratuïts en el conjunt del país, 20 Minutos obté 230.000 lectors, 49.000 menys que en l’anterior onada, on ja n’havia perdut 48.000. Per la seva part, el Diari Més Tarragona-Reus-Costa Daurada marca 69.000 lectors, 5.000 més que en l’onada passada, i el Bon Dia de Lleida n’obté 6.000 (sense dades anteriors).

Finalment, els esportius continuen liderats per Mundo Deportivo amb 382.000 lectors (+10.000), seguit de l’Sport, amb 318.000 (-19.000); Marca, amb 209.000 (-11.000), i As, amb 123.000 (-4.000).

*Les dades que oferim corresponen a les audiències acumulades del període abril 2013-març 2014. Per això podrien no coincidir amb les que ofereixin altres mitjans, que potser només donen les audiències de la primera onada, corresponent al període del 15 de gener al 25 de març.