Un 21,7% del negoci del sector de continguts a l’Estat espanyol és portat per l’edició de diaris, esdevenint així la seva principal font per davant de l’edició de llibres, que es queda en un 20,7%. Així ho reflecteix un informe de l’Observatori Nacional de Tecnologies i Serveis de la Informació (ONTSI), del Ministeri d’Indústria.

A continuació de diaris i llibres es situen l’edició de revistes (9,1% del total); la postproducció de programes de televisió, vídeo i cinema (6,5%); la publicitat online (6,4%); l’exhibició de pel·lícules (5,2%); la producció de programes de televisió (5,2%); gravacions de so i edició musical (3,3%).

En el període 2005-2010, la xifra de negoci del sector continguts es va incrementar un 7,2%. El màxim es va assolir el 2008, amb 12.560 milions d’euros, mentre que els anys següents ha disminuït, arribant als 11.150 milions durant el 2010, un 4,6% menys que el 2009.

Per branques, l’editora (llibres, diaris, revistes, etc.) aporta 7.198 milions, mentre que les activitats cinematogràfiques, de televisió i vídeo es queden amb 3.286 milions. Aquests dos sectors sumen el 94% de la xifra de negoci. El nombre d’empreses actives en el sector de continguts durant el 2009 va ser de 7.996, un 1,4% més que el 2008. Per activitats, més del 47,8% es dedica a l’edició.

Geogràficament, el 69% d’empreses de continguts és a la Comunitat de Madrid (36%), Catalunya (24%) i Andalusia (9%).

Font: Servimedia