L’Associació Espanyola d’Editors de Publicacions Periòdiques (AEEPP) i Google han acordat posar en marxa un grup de treball per buscar noves vies per incrementar els ingressos en l’entorn digital. Més concretament, el grup de treball, que es reunirà periòdicament, analitzarà noves fórmules per aprofitar millor la dinàmica d’internet; incrementar la visibilitat dels mitjans, i trobar models econòmics sostenibles a la xarxa.

En el marc d’aquest acord, l’AEEPP i Google analitzaran la possibilitat de crear una única plataforma publicitària conjunta per als associats que permeti agrupar el trànsit dels seus webs i ser més competitius en la captació d’anunciants.

A banda, l’Associació i el cercador han acordat organitzar properament nous tallers pràctics a Barcelona i Madrid per donar a conèixer i analitzar noves solucions publicitàries i noves eines perquè els portals dels mitjans de l’AEEPP intensifiquin la seva presència a internet i es dotin d’un model de negoci sostenible.

L’acord assolit és fruit de la col·laboració iniciada fa uns mesos entre ambdues parts, i que es va intensificar en el congrés de l’AEEPP de la passada primavera.