L’Associació Espanyola d’Editorials de Publicacions Periòdiques (AEEPP) s’ha queixat oficialment al Govern espanyol pel que considera un “mal ús” de la publicitat institucional per part d’alguns ministeris i organismes públics. El president de l’AEEPP, Arsenio Escolar, ha fet palès aquest malestar en una carta enviada a la vicepresidenta del Govern i presidenta de la Comissió Nacional de Publicitat i Comunicació Institucional, Soraya Sáenz de Santamaría; a tots els ministres, i a la Secretaria d’Estat de Comunicació.

En la missiva, Escolar assegura que els associats a l’AEEPP estan “molt descontents” per les “contínues i reiterades discriminacions” en determinades campanyes. “Alguns ministeris i organismes de l’Administració General d’Estat planifiquen les seves campanyes amb un aparent desconeixement i incompliment no només del que estableix la llei, sinó fins i tot del que disposen les normes específiques de cada campanya pel que fa a suports que han de ser planificats, difusió, població objectiva a cobrir, etc.” etziba el director de 20 Minutos.

Des de l’AEEPP es considera que aquests comportaments poden suposar una “pràctica de competència deslleial”, perquè descarta uns mitjans en les campanyes institucionals i inclou competidors directes, i demana que des de la Comissió de Publicitat i Comunicació Institucional es vigilin i es corregeixin aquestes “planificacions errònies o injustes”.

A més, en la carta, Arsenio Escolar es queixa al Govern per no haver donat audiència a l’Associació en l’elaboració dels plecs de clàusules generals per a les campanyes del Pla Anual 2013, la qual seria preceptiva “a les associacions dels sectors afectats” segons la llei de 2005.