El Consell Europeu d’Editors (EPC, per les seves sigles en anglès) ha denunciat Google davant la Comissió Europea per suposada “conducta anticompetitiva” en l’àmbit de la tecnologia publicitària, la que s’utilitza per la compravenda d’anuncis a internet.

L’EPC explica que, davant l’increment del consum de notícies a la xarxa, els mitjans depenen cada cop més dels anuncis en línia per finançar-se. El “problema”, diu, és que Google ha “monopolitzat” la cadena de valor de la tecnologia publicitària. En aquest sentit, critica que cobra una comissió “molt alta, d’almenys el 30%”, quan actua d’intermediària entre editors i anunciants.

En paral·lel, acusa la multinacional tecnològica d’haver “suprimit activament la competència dels proveïdors rivals, de manera que ha negat als editors de premsa i als comercialitzadors els beneficis de la competència”.

El Consell Europeu d’Editors també assegura que Google ha desenvolupat “conflictes d’interessos immanejables, i una vegada i una altra ha prioritzat els seus propis interessos a costa dels seus clients, introduint característiques que deprimeixen els ingressos dels editors de premsa i augmenten els seus propis”.

Per tot plegat, l’EPC reclama a la Comissió Europea que responsabilitzi la multinacional per la seva conducta “anticompetitiva” i imposi mesures correctives per “restablir les condicions de competència efectiva en la cadena de valor de la tecnologia publicitària”.