Els telespectadors habituals de TV3 són, de totes les televisions generalistes, els que fan menys zàping quan hi ha talls publicitaris, una actitud que canvien quan miren una altra cadena. En canvi, els espectadors habituals d’altres cadenes redueixen la pràctica del zàping en les pauses comercials quan miren TV3. Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi elaborat per l’empresa GfK.

De fet, segons el document, la cadena pública catalana és la més ben valorada pel que fa al tractament de la publicitat. En concret, els espectadors consideren que TV3 té els blocs publicitaris més curts, la que menys quantitat d’anuncis emet, la que tria el moment que menys molesta per fer publicitat, la que menys molesta amb els seus anuncis, i la que interromp menys els programes per talls comercials. A les antípodes es situa Telecinco, que és la menys valorada en tots els aspectes.

Segons l’estudi, els espectadors que fan zàping tot just en el moment de produir-se un tall publicitari són el 14% dels de TV3, el 25% de La Sexta, un 28,5% a Cuatro, un 45,2% a Antena 3, i un 54,8% a Telecinco. Els que esperen una mica i canvien si la pausa comercial s’allarga, són el 28,1% a Telecinco, el 29,8% a TV3, un 36,8% a Antena 3, un 41,7% a Cuatro, i un 42,1% a La Sexta. En canvi, els afirmen que no fan zàping mentre hi ha la publicitat són el 37,7% dels espectadors de TV3, el 16,7% a La Sexta, un 14% a Cuatro, un 10,1% a Antena 3, i un 7,9% a Telecinco.

L’ideal, 3 minuts de talls

De l’estudi de GfK també destaca que un 64% dels telespectadors prefereix menys talls de publicitat però de més durada, que la pausa comercial “ideal” seria d’uns tres minuts, i que el 17% de televidents deixaria de consumir una marca que optés per anunciar-se en un programa de “baixa qualitat”.

A banda, els espectadors consideren que el bloc d’anuncis és el sistema més atractiu per impactar en l’audiència, mentre que el patrocini de programa seria el que crida més l’atenció, principalment perquè ajuda més a recordar la marca. El format que menys agrada al públic és la telepromoció, tot i que reconeix que és el que explica millor les característiques del producte que s’anuncia.