En la darrera campanya de Nadal, el 38,2% dels anuncis de joguines que van emetre les televisions catalanes contenien estereotips de gènere, segons un informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya. Malgrat l’ens regulador considera que és una xifra alta, suposa un descens d’un punt respecte l’estudi de fa un any, i és la més baixa des del Nadal 2001-2002, quan es va començar a fer (de la campanya 2006-2007 a la 2011-2012 no hi ha dades).

Fins ara, les campanyes amb més sexisme en la publicitat de joguines han estat la del Nadal 2004-2005, amb un 50,4%, i la del 2012-2013, amb un 49,4%.

El nou informe del CAC analitza les campanyes publicitàries de joguines emeses entre l’1 de novembre i el 6 de gener a TV3, Super3/33 i 8tv. En total s’han analitzat 254 anuncis, el 79,5% dels quals es van emetre al Super3/33.

Baixen els estereotips femenins i pugen els masculins

Com en anteriors estudis, la majoria dels estereotips representants als anuncis de joguines són femenins, tot i que durant la darrera campanya es van reduir, passant del 61,8% del Nadal 2013-2014 al 55,7%. Per la seva part, els estereotips masculins s’han incrementat del 38,2% de fa un any al 44,3%.

Els dos estereotips de gènere que més es repeteixen en la publicitat de joguines són nen que juga només amb altres nens i/o que no interacciona amb nenes en un pla igualitari (estereotip masculí) amb el 22,3% del total d’estereotips (tres dècimes menys que el 2013-2014), i nena que juga amb una nina (estereotip femení), amb el 19,9% (una reducció d’1,9 punts).

Aquests dos estereotips també eren els que més es repetien en la campanya 2013-2014, mentre que en la de Nadal 2012-2013 els dos que més apareixien eren femenins (nena que juga amb una nina i nena que juga només amb altres nenes i/o que no interacciona amb nens en un pla igualitari). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram