La plataforma Maspublico, integrada per extreballadors de Público i la Cooperativa Integral Catalana, ha ofert 240.000 euros per comprar el web del diari. L’administració concursal ha valorat “positivament” l’oferta presentada, ja que dóna “continuïtat” al projecte i “garanteix” un nombre raonable de llocs de treball, segons informa l’Associació de la Premsa de Madrid (APM).

La xifra oferta, a mig camí dels 108.000 euros amb què l’administrador concursal va taxar la marca i els 300.000 euros que demana Mediapubli, és l’única oferta rebuda, tot i que fins al 22 de maig se’n podrien presentar més. En aquest cas, el web es subhastaria entre els interessats.

Crear un mitjà cooperatiu

La intenció de Maspublico és crear una cooperativa de treballadors i usuaris que s’encarregui de gestionar el web, aprofitant la seva bona audiència: al març, va assolir 4.575.208 usuaris únics i 33.317.919 pàgines vistes, tot i que l’edició impresa va ser tancada el 24 de febrer. A més, no es renunciaria al paper, ja que es contempla la publicació d’un setmanari.

Al març, la plataforma va endegar una campanya de captació de fons a través de Verkami, que, quan queden pocs dies per finalitzar, porta 25.000 euros dels 30.000 que s’havia marcat com a objectiu.

Si finalment no es pogués comprar Público.es, la intenció és crear igualment una cooperativa per impulsar un nou mitjà de comunicació amb el mateix esperit i equip però amb un nom diferent.

Número especial pel 15-M

De moment, el proper cap de setmana es publicarà un número especial que es distribuirà aquest cap de setmana gratuïtament en motiu del primer aniversari del 15-M. Compta amb la col·laboració desinteressada dels principals columnistes i il·lustradors de Público, entre els quals Ignacio Escolar, Isaac Rosa, Vicenç Navarro, Joan Subirats, Marco Schwartz, Pere Rusiñol, Olga Rodríguez, Sebastián Serrano, Bernardo Vergara, Manel Fontdevila o Antonio Baños.