El primer número de La Marea sortirà a la venda el proper 21 de desembre. Es tracta de la publicació impulsada per la cooperativa MásPúblico, creada per extreballadors i lectors arran del tancament de l’edició impresa del diari de Jaume Roures. La Marea, que va endegar la seva edició digital fa uns tres mesos, tindrà una periodicitat mensual, a un preu de 3 euros, i es podrà adquirir a punts de venda de Barcelona, València i Madrid, així com per internet.

La nova capçalera tindrà 64 pàgines d’anàlisi, investigació i opinió. En el primer número hi haurà reportatges sobre lobbys polítics, corrupció i drets civils, entrevistes, crítiques de llibres i cinema, teatre i humor. Entre els columnistes es troben Antonio Baños, Nuria Varela, Alberto Garzón, Raúl Minchinela, Bob Pop, Mónica G. Prieto, Juan Carlos Monedero, Pablo Soto i Juan Diego Botto, i comptarà amb les vinyetes de Manel Fontdevila i Bernardo Vergara.

Abans de canviar el nom de la capçalera, la cooperativa MásPúblico havia llançat dos especials gratuïts, un al maig i l’altre al juny.