Durant el primer semestre del 2011, Televisió de Catalunya va ingressar 44,3 milions d’euros en publicitat, un 17,1% menys que els 53,4 milions obtinguts el mateix període de l’any passat, segons dades d’Infoadex. Amb tot, la xifra està per sota de la mitjana de caiguda a les televisions de la FORTA, que és del 21,9%, que en total han recaptat 116 milions d’euros en el primer semestre de l’any, quan al 2010 van ser 148,5 milions.

En total, la inversió publicitària a les televisions ha caigut un 7,4%, fins als 1.214,6 milions d’euros, quan els primers sis mesos de fa un any va ser de 1.311,3 milions. En el cas dels canals de pagament, la baixada ha estat del 10,6%, passant de 33,2 milions a 29,6.

Mediaset ingressa un 10% menys

Quant a les televisions estatals, la caiguda va ser del 5,4%, en ingressar 1.069 milions d’euros de gener a juny del 2011, quan en el mateix període de l’any passat van ser 1.129,6 milions. Aquí destaca la caiguda 10,4% del grup Mediaset, fins als 525,5 milions d’euros. En el primer semestre de fa un any, Telecinco (424,5 milions) i Cuatro (162,6) sumaven més, 587,1 milions.

Per la seva part, el grup de cadenes d’Antena 3 ha aconseguit ingressar un 0,6% més (ha passat de 363,9 milions a 366), mentre que les de La Sexta baixen un 1,5% (de 145,2 l’any passat als actuals 143 milions).

Caiguda d’Intereconomía, pujada de Veo7

Cal destacar la davallada d’ingressos publicitaris del 33,3% patida per Intereconomía, que ha passat dels 9 milions assolits els primers sis mesos del 2010 a 6 milions. I la de Disney Channel, del 20,8%, que ha passat de 12 milions a 9,5.

Per la seva part, Veo7, que ha deixat d’emetre, aquest primer semestre del 2011 havia incrementat els ingressos fins als 11,1 milions d’euros, un 39,2% superior als 8 milions de fa un any.