En la tercera onada de 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya, les publicacions de proximitat i temàtiques registren 1.366.000 lectors, 24.000 menys que en l’onada de juliol, de manera que la penetració entre la població passa del 22,2% al 21,8. Amb tot, el resultat és superior al de l’abril, quan va registrar 1.353.000 lectors i una penetració del 21,6%.

En tot cas, la baixada respecte l’anterior onada, de l’1,73%, és menor que, per exemple, el descens a Catalunya de les revistes temàtiques en castellà, que ha estat del 3,17% (han passat de 3.060.000 lectors a  2.963.000).

Com en les dues anteriors onades, les publicacions periòdiques de proximitat i temàtiques tornen a estar liderades en els respectius àmbits per El 9 Nou, La Fura i Sàpiens.

Publicacions de proximitat de pagament

El rànquing de publicacions de proximitat de pagament en català està encapçalada pels mateix sis setmanaris que en l’onada anterior. En primera posició es manté El 9 Nou, amb 85.000 lectors (6.000 més que en l’anterior onada), seguit del Diari de Vilanova, amb 33.000 (-1.000); El 3 de Vuit, amb 23.000 (-5.000); La Veu de l’Ebre, amb 22.000 (-2.000); el Setmanari de l’Alt Empordà, amb 14.000 (-7.000), i El Vallenc, amb 12.000 (-3.000).

En setè lloc se situa un altre setmanari, La Comarca d’Olot, que puja cinc posicions amb 11.000 lectors (+1.000). A continuació hi ha La Revista del Baix Empordà amb 10.000 lectors (-4.000), i amb un empat tècnic a 9.000 es troben Delta del Llobregat (-4.000), Revista de Cambrils (-1.000), Revista de Palafrugell (-1.000), i Diari de Sant Cugat (-1.000).

Revistes temàtiques

Pel que fa a les revistes temàtiques en català, Sàpiens es manté com la líder indiscutible amb 135.000 lectors (4.000 menys que en l’anterior onada). A continuació, però, hi ha un ball de posicions: Time Out Barcelona puja de la tercera a la segona amb 57.000 lectors (repeteix resultat); Cavall Fort avança de la cinquena a la tercera amb 53.000 (+7.000); Descobrir Catalunya retrocedeix del segon lloc al quart lloc amb 46.000 (-17.000), i Cuina ho fa del quart al cinquè amb 45.000 (-6.000).

Les segueixen Vèrtex, amb 40.000 lectors (-4.000); El Temps, amb 33.000 (+3.000); El Tatano, amb 32.000 (+3.000), i amb 29.000 empaten Súpers! (-5.000) i Top Girona (es manté). A continuació, amb 23.000 lectors hi ha Enderrock (-3.000) i L’avenç (es manté); amb 22.000, Gavarres (+1.000), i amb 21.000 Serra d’Or (+2.000).

Pel que fa a les revistes temàtiques en castellà, els deu primers llocs els ocupen Pronto, 561.000 lectors (-21.000); Hola, que avança dos llocs amb 382.000 (-5.000); Muy Interesante, 379.000 (-40.000); National Geographic, amb 369.000 (-27.000); Lecturas, amb 346.000 (-10.000); Racc Club, 351.000 (-15.000); Saber Vivir, 216.000 (-20.000); Vogue, 177.000 (-22.000); Historia National Geographic, amb 169.000 (-27.000), i Cuore, que puja quatre posicions amb 158.000 lectors (+8.000).

Publicacions de proximitat gratuïtes

El rànquing de les publicacions de proximitat gratuïtes en català el lidera de nou La Fura, amb 74.000 lectors (10.000 menys que en l’onada de juliol), seguida de Tot Mataró i Maresme, amb 56.000 (-2.000), els mateixos que la seva rival Capgròs Mataró i Maresme (+2.000), que puja dos llocs.

A continuació empaten a 48.000 lectors La Clau (+1.000) i Més Ebre (-7.000), mentre que a 43.000 ho tornen a fer El Cargol Magazine del Penedès (-2.000) i Tot Sant Cugat (-2.000). Per la seva part, La Bústia del Baix Llobregat Nord, amb 41.000 (+6.000), avança Reclam Osona Ripollès, amb 39.000 lectors (es manté).

Per darrere es troben amb 25.000 lectors Pànxing Pirineus (-4.000) i Més Osona (+3.000); amb 23.000, Cop d’Ull i Notícies tgn (ambdós repeteixen resultat); amb 22.000, Tot Cerdanyola (+4.000), i amb 21.000, L’Enllaç dels Anoiencs (-4.000) i Comarques de Ponent i Pirineus (+1.000).

A continuació hi ha, amb 20.000 lectors, La Borrufa (+1.000), Viu El Prat (+2.000), Pànxing Tot Berguedà (+3.000), i Pànxing Maresme (+4.000). Tot seguit, La Marina registra 19.000 lectors (-4.000); Viu Cornellà, 18.000 (+1.000), i amb 17.000 es troben Línia Vallès* (+1.000), Colors Pla l’Estany (+2.000) i Viu l’Hospitalet (+2.000).

Finalment, amb 16.000 lectors hi ha Freqüència (-1.000), El Tot Badalona (es manté) i Mollet a Mà (+3.000).

*Per discrepàncies en la metodologia demoscòpica, l’estudi només reflecteix una de les 19 edicions de la xarxa Línia, amb 332.000 exemplars certificats per PGD.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram