Sis associacions de premsa local i comarcal han impulsat un manifest on reclamen a les administracions públiques de l’Estat que tinguin en compte els mitjans de proximitat en les campanyes de publicitat institucional i a l’hora d’atorgar ajuts en situacions de crisi.

El manifest està secundat per l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, l’Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana, l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, l’Associació de la Premsa Local de Menorca i Tokikom – Agrupació de mitjans locals en eusquera, que s’han reunit a Getxo durant dos dies per obrir vies de col·laboració. Al novembre, les entitats ja s’havien trobat a Barcelona amb motiu del Dia de la Premsa Comarcal organitzat per l’ACPC.

En la missiva, a més de reivindicar i posar en valor la tasca dels mitjans locals i comarcals, les associacions demanen que siguin considerats per part de les administracions estatals, “especialment” pel que fa a la inserció de publicitat institucional, la qual subratllen que actualment és “inexistent”.

Una publicitat institucional estatal que “ha de ser distribuïda amb criteris d’eficàcia comunicativa i proporcionalitat, sempre en relació directa amb la realitat local i comarcal, i tenint en compte l’alt grau de penetració i la capil·laritat dels mitjans locals i comarcals en les seves respectives àrees de difusió”, apunten.

A més, les entitats reclamen que es tinguin en compte els mitjans de comunicació locals i comarcals “de manera destacada” a l’hora de dissenyar ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis. Una petició que es produeix arran de “l’alt impacte directe i indirecte de les últimes crisis econòmiques i sanitàries en el nostre sector”. En aquest sentit, argumenten “l’efecte multiplicador” que l’activitat dels mitjans de proximitat té en la dinamització social, cultural econòmica de les seves àrees d’influència.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram