L’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) i l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) han unit forces per impulsar el primer rànquing mensual de mitjans de comunicació en català, desenvolupat per OJD Interactiva i Nielsen. L’objectiu és visualitzar la “força creixent” dels mitjans en català a la xarxa i esdevenir una eina útil de cara als anunciants que plantegin campanyes adreçades a la població catalana en general i catalanoparlant en particular, ja que les dades es podran consultar mensualment als webs d’OJD i Nielsen.

La classificació corresponent al gener és el següent:

Com es pot observar, no s’inclouen alguns mitjans bilingües com El Periódico o e-notícies –tot i que sí d’altres com Catalunya Press–, dels quals en el rànquing de febrer sí se n’auditarà la part catalana. En canvi, la classificació sí inclou tots els webs de mitjans, també de televisions i ràdios, cosa que la fa variar respecte a la que fins ara elaboràvem a Comunicació 21 (només amb les dades d’OJD Interactiva, que no les auditava), la qual era exclusivament dels diaris digitals en català.

Per a l’elaboració dels mesuraments s’utilitza el sistema censal, que compta els navegadors que passen per un web al que prèviament se li ha instal·lat un marcador. Així, es comptabilitza l’activitat al lloc independentment del seu origen (llar, feina, lloc públic), localització (nacional o internacional) i dispositiu (fix o mòbil).