En el que portem de 2011, els mitjans de comunicació de l’Estat han perdut més de 1.000 llocs de treball, el triple que els destruïts durant tot el 2010, quan se’n van xifrar uns 350. Segons la Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya (FAPE), des del novembre del 2008 els mèdia han perdut 4.135 llocs de treball, tot i que assumeix que en són més.

Entre les causes, la davallada de la publicitat, especialment en la premsa impresa: entre el 2007 i el 2010, la venda bruta de publicitat dels diaris es va reduir un 42,9%, segons Ignacio M. Benito, director general de l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE).

De fet, l’any passat la inversió publicitària va créixer lleugerament després d’un descens sostingut, però mentre a ràdio i televisió l’augment interanual va ser del 2 i el 4%, respectivament, a les revistes va caure un 1% i als diaris un 4,2%, segons Infoadex.

El 2011, però, la situació ha empitjorat: el primer semestre la davallada en inversió publicitària ha estat un 5,9% inferior a la del mateix període d’un any abans. La televisió cau un 7,4%; la ràdio ho fa un 2,2%; les revistes un 2,5%, i els diaris un 11,7%.

Font: Efe