Carol Espona [foto: Josep Echaburu / RTVE Catalunya].

Els periodistes de RTVE Catalunya i Ràdio 4, Carol Espona i José María Carrasco, respectivament, han rebut els premi a la implicació dels actors socials en la prevenció del radicalisme violent. Aquest guardó, lliurat per la Comunitat d’Intel·ligència i Seguretat Global (CISEG), vol reconèixer la prevenció i la lluita contra el terrorisme. Alhora, subratlla la difusió i la prevenció i el compromís comunitari, així com la contribució d’ambdós periodistes en la construcció d’entorns més segurs i resilients.

Carol Espona ha desenvolupat un projecte centrat en els serveis informatius dins l’àmbit de RTVE Catalunya i en clau territorial i estatal, posant el focus en l’àrea policial i judicial. En el cas de José María Carrasco, és el coautor del pòdcast Amenaça global, de Ràdio 4, el qual vol apropar la prevenció a través de la criminologia a la societat.

L’acte d’entrega del premi tindrà lloc el 27 de febrer de 2026 a la Presó Model de Barcelona i servirà, també, per commemorar els 100 números de la Revista al-Ghurabá, centrada en la prevenció del radicalisme violent, l’anàlisi del terrorisme gihadista i la creació de contranarratives eficaces.

El CISEG és una associació sense ànim de lucre fundada el 2017 a Barcelona que se centra a prevenir i combatre la radicalització violenta d’etiologia gihadista. Al llarg del temps, s’ha consolidat com una comunitat especialitzada i dissenyada per cobrir les necessitats dels qui treballen directament en la lluita contra la radicalització i el terrorisme.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram