El jurat de la quarta edició dels Premis Gabinets de Comunicació, atorgats pel Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), ha decidit distingir als periodistes de fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en la categoria de millor pla de comunicació, i als de la companyia aèria Vueling, en la de millor estratègia de comunicació interna.

Els guardons es lliuraran a principis de novembre en un acte a la seu del Col·legi. Les altres dues categories, corresponents a la millor gestió de comunicació de crisi i a la creativitat i innovació, han quedat desertes.

Sobre Tria la teva causa 2011, de TMB, el jurat ha valorat especialment que el pla “dóna resposta a diferents reptes de l’empresa, fa un ús intensiu –a l’hora que plenament justificat– de diverses eines de comunicació i presenta uns resultats que quantifiquen el retorn de la inversió”.

En el veredicte, també es destaca la tasca dels darrers anys dels periodistes de TMB per “haver desplegat una estratègia de comunicació que s’ha traduït en diferents plans i accions, tant interns com externs”. El jurat de la Comissió de Gabinets de Comunicació afegeix que l’empresa “ha demostrat una visió integral de la comunicació que incideix en tots els grups d’interès”.

Pel que fa al premi a la millor estratègia de comunicació interna, el jurat ha destacat la feina dels periodistes de fonts de Vueling per “haver assegurat la circulació i compartició de la informació amb un aprofitament òptim de diferents canals”. A més, s’ha valorat el fet que, “mitjançant accions oportunes en temps i forma, han potenciat els valors de les persones i els diferents col·lectius professionals, tot aconseguint la cohesió d’equips i una millora contínua de l’organització”.

Finalment, el veredicte també ressalta “la predisposició i implicació directa del màxim responsable de l’empresa”, perquè la seva participació “atorga un plus de credibilitat i garanteix l’efectivitat de la planificació”.