Jordi Morató i Anna San Ambrosio (foto: Col·legi de Periodistes de Catalunya).

La 12a edició dels Premis Gabinets de Comunicació Pilar Casanova han distingit accions comunicatives de la Diputació de Barcelona i el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona.

En concret, s’ ha atorgat el premi a la innovació en comunicació a la candidatura de la Diputació de Barcelona, presentada per la col·legiada Anna San Ambrosio Pijuan, pel seu perfil de TikTok. El jurat ha valorat la “valentia” d’apostar per un canal de comunicació “no tan estès” entre l’administració pública, i reconeix “la capacitat d’adaptar-se a un llenguatge informal i al que fins ara no estàvem acostumats”.

El veredicte també considera que la campanya La Diputació de Barcelona a TikTok “demostra estar alineada amb l’estratègia de comunicació de la corporació i és una molt bona via per donar conèixer els seus serveis a un públic més jove i adaptat als nous hàbits de consum de la ciutadania”.

Per la seva part, el premi a la millor acció de comunicació s’ha concedit a la candidatura del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, presentada pel col·legiat Jordi Morató Bullido, per la a campanya celebrada durant el Dia Internacional de les Infermeres 2022. El jurat n’ha valorat “el feedback rebut pel seu propi col·lectiu i l’impacte mediàtic aconseguit”. A més, es ressalta que aconsegueix “la dignificació i la visibilització d’uns professionals que necessiten més reconeixement social”.

Finalment, enguany el jurat ha decidit que el guardó a la trajectòria quedi desert per “manca de candidatures que complissin amb les bases del premi i per falta de consens”.

Els guardons convocats pel Grup de Treball de Gabinets de Comunicació del Col·legi de Periodistes de Catalunya han estat lliurats aquest divendres en el marc de la quarta Jornada de Comunicació Corporativa celebrada a la seu de l’entitat.