El 2016, gairebé tots els informatius de les principals televisions espanyoles van perdre audiència respecte l’any anterior en el conjunt de l’Estat, segons dades de Kantar Media. Els únics que van guanyar-ne –i lleugerament– van ser els de La 1, malgrat encara per sota dels resultats de 2015.

Així doncs, en l’any que acabem de deixar enrere, els teleinformatius amb més audiència van ser de nou els de Telecinco, amb una mitjana d’1.983.000 espectadors (de dilluns a diumenge, migdia i nit), el que representa una caiguda de l’1,25% en comparació amb el 2015. Per la seva part, el Telediario de La 1 va recuperar la segona posició perduda l’any anterior amb 1.785.000 seguidors, un increment de l’1,42%.

A continuació, els informatius d’Antena 3 van baixar al tercer lloc amb 1.626.000 telespectadors de mitjana (-8,19%); seguits pels de laSexta, amb 1.092.000 (-0,46%), i els de Cuatro, amb 780.000 (-7,36%).

En conjunt, els teleinformatius de les cinc cadenes van passar d’una mitjana de 7.478.000 espectadors el 2015 a 7.266.000 l’any passat, el que implica una reducció de l’audiència del 2,83%.