Mirar la televisió al mateix temps que es comenten els seus continguts a les xarxes socials (bàsicament Twitter) és una pràctica cada cop més estesa. El desembre del 2013 es van fer un total de 6.931.297 comentaris socials sobre programes de televisió a l’Estat, un 93,71% més que els 3.578.207 del mateix mes de l’any anterior. A més, en un any de diferència, els telespectadors únics socials han passat dels 743.867 del desembre del 2012 als 1.290.697 del mes passat, un increment del 73,51%, segons un informe de Tuitele.

En l’acumulat de l’any que acabem de deixar enrere, es van fer un total de 76.369.659 comentaris socials sobre programes de televisió a l’Estat: transmissions esportives, talent shows i realities acaparen la majoria de comentaris.

Audiències socials per cadena del 2013

Com es pot veure en la taula, la cadena que ha assolit una major audiència social amb els seus programes durant tot l’any és Telecinco (principalment gràcies a La voz i Gran hermano), amb 26.117.492 comentaris, un 34,2% del total, i més del doble que la següent, Antena 3, que es queda amb 10.190.872, un 13,34% del conjunt de comentaris.

Quant a les cadenes que comparteixen comentaris i telespectadors socials, això és perquè han emès una mateixa programació, majoritàriament partits de futbol.

Per emissions, les més comentades han estat la final de la segona edició de La voz (18 de desembre), amb 689.256 comentaris; la clausura de Gran hermano 14 (18 de juny), amb 560.243; l’inici de La voz (16 de setembre), amb 435.530 comentaris; l’estrena de GH 14 (11 de febrer), amb 430.054, i la final de la Copa del Rei entre el Madrid i l’Atlético (17 de maig), amb 418.405 comentaris.

Per programes, els que durant el 2013 han estat més comentats (excloent les transmissions esportives i esdeveniments d’una sola emissió) són Gran hermano 14, amb 241.134 comentaris de mitjana per programa; La voz, amb 211.727; Un príncipe para Corina, amb 173.681; Pulseras rojas, amb 118.711, i la setena temporada de La que se avecina, amb 107.672 comentaris per episodi.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram